Suzuki Bandit Page
SB logo
Přihlášení
Uživatel nepřihlášen
Přihlásit se...
Dnes slaví
Svátek má Valérie
Narozeniny dnes slaví:
Karlos (39)
Salam (39)
Nusika (41)
hanysarna (36)
Adam8604 (38)
Chystané akce
Žádná akce se nechystá.
Počasí
Počasí Počasí
Počasí
Roštěnka dne
Roštěnka dne
Statistiky

Seřízení ventilových vůlí


Nejprve musíme sundat palivovou nádrž. Povolíme dva šrouby (klíč č.10) vzadu na nádrži a celou nádrž vysuneme pohybem dozadu z předního gumového silentbloku. Z nádže sundáme všechny hadičky (4ks), pokud kohoutek není v poloze „PRI“ nepoteče nikudy žádný benzín. Pak zbývá sundat zapalovací cívky, doporučuji si někam poznačit jak byly zapojeny a kde byly jaké šrouby, aby se tak předešlo pozdějšímu laborování. U modelu 2001 a výš je ještě nutno demontovat modul sekundárního vzduchu (kostka, do které vede celkově 6 hadic). Doporučuji vyčistit hlavu válce, zvlášť pokud chcete vyšroubovat svíčky (není to pro seřizování nutné), aby do válců nebo k ventilům nenapadalo nějaké svinstvo. Odpojíme hadici z „domečku“ a vyšroubujeme ho (4xšroub klíč.10). Pak si musíme rozmyslet, jak budeme chtít otáčet klikou. Možnosti jsou dvě, buď kolem nebo matkou na snímači. Doporučuji druhou možnost. Pokud jste nevypustili olej je dobré jednu stranu (pravou) centrálního stojanu podložit, tak aby po odevření víka indukčního spínače nevytékal olej. Povolíme šrouby na víčku (všechny jsou stejné, takže si nemusíte nic pamatovat) – bacha na těsnění (je dobrý mít v záloze silikon). Nyní se vrhnem na povolování vlastního víka ventilů. Víko má 10x Imbus č.k.7 a 4x přepouštěcí šrouby č.k.10, ty povolíme jako první. Pak povolit přívodní hadice tlakového oleje, bacha neztratit Okroužky !!! Povolujeme křížem od středu ke krajům. Ve finále stačí rukou bouchnout do výka, aby se odlepilo a sundat víko.

Nyní můžeme přistoupit k seřízení. Válce se počítají zleva doprava 1-2-3-4.

Vůle ventilů:

Sací: 0,1-0,15 mm
Výfukové: 0,18-0,23 mm

Natočíme píst č.1 do horní úvratě. To zjistíme tak, že nastavíme značku T na rotoru indukčního snímače proti snímači samotnému, nebo tyčkou zasunutou místo svíčky a nakonec to lze zjistit z natočení vaček. Protože se vačky otáčejí polovičním převodem než klika, tak po nastavení zkontrolujeme polohu vaček. Ventily musejí být oba zavřené (špičky vaček směřují od sebe zhruba k okrajům hlavy), když vezmete zdvihátko (ten nesmysl se šroubkama) do ruky a „zakvedláte“ jím musí být oba volné (je cítit vůle). Teď stačí vzít lískovou měrku (doporučuji 0,1 na sání a 0,2 na výfuk) zasunout mezi šroubek a ventil. Pokud jde zasunout měrka poněkud ztuha a při posouvání je cítit malý odpor, tak vůle odpovídá tloušťce měrky. Tlustší měrka nesmí jít zasunout. Při seřizování dávejte pozor,abyste nestrhli závit na štelovacím šroubku (pravděpodobně by to spíš odnesl závit na matce), proto je dobré si na začátku vyzkoušet jak jsou šrouby utažené (povolit a následně dotáhnout do stejné polohy, možná o něco víc). Na kontra matku je nejlepší použít očkový klíč č.8. Po povolení matky lze šroubkem otáčet rukou. Počítejte s tím, že po dotažení matky se vůle změní, ale není to nic dramatického trefit správnou vůli.

Seřizujeme:

  • 1. válec S-V
  • 2. válec V
  • 3. válec S
  • 4. válec –NIC-

Poté otočíme klikou o 360° (tj. o jednu celou obrátku :o)

  • 1. válec -NIC-
  • 2. válec S
  • 3. válec V
  • 4. válec S-V

Nakonec otočíme zase o 360° a provedeme kontrolu (I.část), pak zase o 360° a znova kontrola (II.část)

Poznámka: zdvihátko seřizovaného ventilu by mělo mít citelnou vůli při „zakvedlání“ rukou, pokud nemá, tak jsou špatně natočené vačky nebo to nějakej umělec seřídil před tebou bez vůle.

Nakonec vše zkompletujeme v opačném pořadí. Nedoporučuji používat na těsnění víka silikon, není to třeba, jedině snad na takových těch černých „špuntech“ v rozích (tam cosi bylo i u nový motorky). Při nandavání víka je důležité dávat pozor na správnou polohu těsnění kolem svíčkových šachet. Rádi ty mrchy spadávaj. Že jsou na správném místě je vidět ve svíčkových šachtách. Šrouby na víku moc neutahovat, mají osazení takže je to stejně na nic… Nezapomeňte přišroubovat olejový přívody !!!

A teď už startujeme ;o)

StimpOff



Autor: | Počet komentářů: 0 | Přidat komentář

Tento web byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
design & modifications of phpRS: Syky, testing: Inkvizitorr
webmaster: syky@suzukibandit.cz

W3C HTML 4.01 W3C CSS RSS Export