Suzuki Bandit Page
SB logo
Přihlášení
Uživatel nepřihlášen
Přihlásit se...
Dnes slaví
Chystané akce
Žádná akce se nechystá.
Počasí
Počasí Počasí
Počasí
Roštěnka dne
Roštěnka dne
Statistiky

Zrození roadracingového závodníka


Každý s jednou stopou nějak začíná, někdo už v plenkách na odrážedle, jiný třeba až na super minibajku.. V dobách mého dětství byl k mání skvělý stroj, s bantamovými pneu a pohonem typu furtšlap (dodnes vzpomínám na legendární tlamu a následné drhnutí podstatné plochy dětského těla mýdlem a kartáčkem, aby se zbavilo nechtěné škvárové krusty)

Většina z nás si určitě pamatuje svoje první kolo, které jsme si náležitě vytunili odmontováním zbytečností:-) první pokusy o ústní napodobení zvuku závodního motoru, první pády při jízdě přes drncáky.. Tohle všechno nás dovedlo až k celoživotní lásce ke všemu jednostopému a motocyklům obzvlášť..

Lehce starší generace určite vzpomene na své první stroje typu Pařez, Kozí dech, Prase, Pionýr, různé typy jawek a číz vyhrabaných ze stodoly u prarodičů.. Střední věk už zažil novější stroje, ať už domácích značek, nebo výrobky, v té době ideologicky spřátelených zemí..

Dnešní mládež to má s výběrem strojů a možnostmi o dost jednodušší, jen zas naopak o to těžší, že určující veličinou jsou vesměs finance, které dokáží rodiče schrastit a použít..Ale přesto je na začátku každého závodnického života hlavně nesmírné nadšení a touha zápolit.. Jak se ale rodí roadracingový závodník,toť otázka do pranice:-)

Spousta z nás určitě nemá moc závodních ambicí,užívá si pohodu jízdy na motorce a k přidání plynu je donutí jen dotěrný plechovkář, lepící se na zadní pryž, nebo smradlavka s dýmajícím výfukem před nimi.. Další sorta je radši,když se prožene sama kolem,vrhá se do zatáček a soupeří jen se silnicí a vlastním pocitem radosti,spojené s výstřiky adrenalinu.. No a poslední banda potřebuje ke štěstí soupeře, pocit honu na zajíce,tahanice o každý metr a nejlíp, když může ukázat všem záda..A tady,z téhle výjimečné skupiny, se podle mě rodí závodník..

Možností kde a jak vybít závodnickou náturu je nepřeberné množství.. Pitomostí na silnici jsme nadělali nejspíš všichni dostatek.. Později to vede ke zkusmé návštěvě okruhu a když se daří, třeba i k pravidelnému ježdění po agenturách a závodění v jejich podání.. Podobnou cestou se vydal i náš bandití závodník

Honza „Progear“ Nehasil

a zde máte, dílem jeho a dílem mými slovy, ve zkratce popsanou dosavadní závodnickou kariéru..

Závodnické plenky se mi bohužel, i přes velkou snahu, nepodařilo najít, ale zcela určitě již od útlého dětství vynikal v jízdě na elementárních závodních strojích, tedy především na nočníku a tříkolce.. Vzhledem k tomu, že se vizuálně od narození prakticky nezměnil, dovedete si zmíněnou kariéru jistě velmi realisticky představit..
Povedlo se vyzískat snímek z Honzova závodnického cykloobdobí a vnímavý čtenář-pozorovatel zajisté zjistí,že zejména stojí na stupni nejvyšším,a pak také,že jeho udatné vzezření a lepá tvář opět nenese stopy žádné změny oproti současnosti..

Poprvé se svezl na okruhu v roce 2008, v Brně i v Mostě na volném ježdění..

Od roku 2009 byl již na okruhu často, s v té době začínajícím Racetrackem,a několikrátkrát i v Sosnové, absolvoval další volné jízdy v Brně a Mostě, to vše na naháči.. Znalci rozpoznají Bandita:-) Také přišel první závod CEC2 v kategorii NAKED dokončený na 5. místě ze 7 startujících..

Sezona 2010 – absolvoval dva závody CEC2, stále v kategorii NAKED a vybojoval v obou závodech 3. místo. Dále proběhla kompletní sezona s Racetrackem a celkové druhé místo v závodě Suzuki Cup,pořádaném touto agenturou..

V roce 2011 přišla zásadní změna, výměna stroje.. Přechod na kapotu YAMAHA R6.. Byl to evidentně dobrý posun, následovala opět sezona s Racetrackem, a byla zakončena na celkovém pěkném 6. místě.. V průběhu Honza utrpěl dokonce jedno krásné třetí místo ze závodu v Brně, který se odjel na vodě.. Pokládá to za velký úspěch, jelikož na bábince R6 z roku 2000 porazil mimo jiné třeba i dalšího výborného jezdce Petra Košťála, který v tomto závodě také startoval.

Rok 2012 přinesl pokračování na Yamaze R6, která touto dobou již začínala výkonově ztrácet. Další sezona absolvovaná s Racetrackem. Výsledek odpovídal možnostem stroje a počtu odjetých závodů, tedy celkové 17.místo..

Největší radostí roku 2013 je nákup nového stroje, Hondy CBR 600RR, zajeli ji výborní závodníci Petr „Kimura“ Bičiště a Luboš Jelínek. Celá sezona znovu odejetá s Racetrackem a závěr přinesl solidní celkové 8. místo, kdy si Honza nejvíce cení vyrovnaných a spolehlivých výkonů... Zajímavý zážitek roku byl závod 8hodin LeMost, kdy za velmi těžkých klimatických podmínek, trvalý déšť a zima, skončil Honzův tým na skvělém 3.místě v kategorii supersport.. Na trati strávil přes 3 hodiny čistého času, jakožto jezdec č.1 v týmu...

Rok 2014 byl bohužel velmi ovlivněn zraněním ze zimy, kdy si Honza po zdařilé ukázce „Jak krotit vysokootáčkový dvoutakt“ poranil motorovou pilou palec levé nohy. Z tohoto důvodu byla podstatná část sezony ztracena, ačkoli v té době již aktivně uvažoval o účasti v roadracingové tour, a s následky zranění se vlastně potýká dodnes.. První závod sezony, do kterého by již mohl nastoupit, byl Těrlický „Zlatý kahanec“, ale bohužel nebyl do závodu přihlášen z důvodu „nulového“ počtu startů na přírodních tratích. Z celého závodního roku tedy absolvoval pouze závod v Dymokurech, což byla jeho premiéra v českém Roadracingu.. Výsledkem bylo kvalitní umístění na 15.místě, jeden získaný mistrovský bod a úspěšná premiéra na přírodní trati.. Tímto si osobně potvrdil dostatek zkušeností pro závodění na přírodních tratích, a z tohoto bodu se odvíjí jeho další počiny, v tomto druhu závodění...

Všem z nás, kteří aktivně jezdí na motocyklech, je samozřejmě jasné, že závodit v roadracingu nemůže každý.. Předpokladem je určitá zkušenost, možná i věk, který ji přináší, a také míra předvídavosti a ohleduplnosti k ostatním,toto vše je zde naprostou nezbytností.. Touha vítězit je u všech závodníků jasně patrná, jenže u roadracingu je to, podle mého názoru, tak trochu jinak.. Pochopitelně, jsou to stále závody, soupeři si nedají nic zadarmo, ale přesto je často vidět, jak jezdci u závodění přemýšlí, a jednou ze zásad je čisté předjetí soupeře, aniž by došlo k jeho ohrožení.. Gentlemanství jezdců i v souboji „na život a na smrt“, v tom vidím jednu z naprosto úžasných věcí, kterými se tyto závody mohou pyšnit.. Dnes zažívají určité obrození, a doufám, budou v budoucnu stále více sledované a bylo by skvělé, kdyby se do programu přidaly i další nezapomenutelné okruhy.. Všem pořadatelům je potřeba vyjádřit obrovské díky za nelehkou a zodpovědnou práci..

V době psaní článku nás postihla výborná zpráva, udělení divoké karty pro start v závodě IRRC v Hořicích, v termínu 22-23.8.2015.. Celý tým hoří nadšením a nedočkavostí, jak se Honza znovu,po jarní premiéře, popere s nádhernou a velmi těžkou legendární tratí.. Držte mu, prosím, palce:-) O tomto závodě, a vůbec o celé sezoně 2015, si Vás dovolím informovat v pokračování..



Autor: | Počet komentářů: 4 | Přidat komentář

Tento web byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
design & modifications of phpRS: Syky, testing: Inkvizitorr
webmaster: syky@suzukibandit.cz

W3C HTML 4.01 W3C CSS RSS Export